Lauren Langlois
Lauren Langlois (°1985, AU) vervoegde Peeping Tom in 2020 voor Triptych: The missing door, The lost room en The hidden floor. Ze co-creëerde en speelde mee in Frank Chartier’s nieuwe creatie S 62° 58′, W 60° 39′, die in première ging op de Biennale de la Danse in Lyon, 2023.
Ze studeerde klassiek ballet aan de Marie Walton-Mahon Dance Academy in Sydney en volgde daarna een opleiding in hedendaagse dans aan de New Zealand School of Dance. Lauren begon haar carrière bij het Australian Dance Theatre van 2008-2010, waar ze optrad en tourde in twee van de belangrijkste werken van het gezelschap, G en Be Your Self. In 2011 sloot ze zich aan bij Sydney Dance Company onder artistiek directeur Rafael Bonachela, waar ze te zien was in LANDforms, 6 Breaths, We Unfold, The Land of Yes en The Land of No.
In 2012 verhuisde Lauren naar Melbourne om bij Chunky Move te komen werken met Antony Hamilton aan zijn werk Keep Everything, waarvoor ze genomineerd werd voor Helpmann, Green Room en Australian Dance Awards. Lauren heeft instensief samengewerkt met Anouk van Dijk en was te zien in An Act of Now (2012), 247 Days (2013), Complexity of Belonging (2014) en LUCID (2016). Voor haar werk in Complexity of Belonging ontving ze de 2015 Green Room Award voor Beste Vrouwelijke Danser. Lauren heeft ook onafhankelijk samengewerkt met Force Majeure, Lucy Guerin Inc, Stephanie Lake Company, Antony Hamilton, Prue Lang, Chamber Made en Ross McCormack.
In 2017 ontving ze de prestigieuze Tanja Liedtke Fellowship en sindsdien heeft ze choreografieën mogen maken voor de New Zealand School of Dance, Footnote New Zealand Dance Company, Western Australian Academy of Performing Arts, Chunky Move en Sydney Dance Company.
In 2016 werd Lauren gecertificeerd Countertechniek docente en geeft ze met veel plezier les aan studenten en professionele dansers in Australië en daarbuiten.