Marie Gyselbrecht
Marie vervoegde Peeping Tom in 2008. La Visita is haar achtste productie met het gezelschap, na 32 rue Vandenbranden, A Louer, Vader, The Land, Moeder, Kind en Dido & Aeneas. In 2017 was ze te zien in de voorstelling Chef de Corps, geregisseerd door Raphaëlle Latini. Daarnaast regisseerde ze Taverne, een danstheatervoorstelling met Hotel Col-lectiu Escènic die in juni 2018 in première ging in Sala Hiroshima in Barcelona. In 2020 regisseert ze (un)NEST(able) (werktitel), een locatievoorstelling in Barcelona die getoond zal worden op verschillende festivals in Catalonië.
Naast haar werk voor het podium, was Marie ook te zien in de kortfilm Drôle d’Oiseau (2015), die verschillende prijzen op internationale filmfestivals won, en de langspeelfilm Mijn vader is een saucisse (2019), beiden geregisseerd door Anouk Fortunier. Marie heeft een grote belangstelling voor fotografie en hedendaagse kunst. Haar installatie Waiting Room – A Life in Transit werd getoond op het Brussels Gallery Weekend en op tournee met Peeping Tom.
Marie Gyselbrecht begon haar internationale dans- en performancecarrière als tiener in Allemaal Indiaan van Alain Platel en Arne Sierens en in 1997 werd haar solo genomineerd voor Best Belgian Dance Solo, een prijs toegekend door Victoria en Alain Platel. In 2005 studeert ze af aan de Salzburg Experimental Academy of Dance; in 2004 richtte ze mee Collectiv.At op, een in België gebaseerd collectief waarvan de producties internationaal toerden, en de eerste voorstelling, Quien soy es, de eerste prijs won op de wedstrijd Jovenes Artistas in Spanje.