Alejandro Moya (°1993, Madrid, ES) vervoegde Peeping Tom in 2020 voor Triptych: The missing door, The lost room en The hidden floor. Hij begon met breakdance op straat toen hij 10 was. In deze discipline werd hij uitgenodigd om in verschillende delen van de wereld te dansen en ontving hij prijzen in onder andere de Verenigde Staten, Zwitserland, Engeland, Zuid-Korea en China. Sinds 2006 is zijn crew “Fusion Rockers” een referentie. Ze wonnen veel van de belangrijkste evenementen tot nu toe en zijn de Spaanse vertegenwoordiging in internationale competities.
In 2009, op 15-jarige leeftijd, sloot hij zich aan bij het gezelschap Dani Pannullo Dancetheatre. Sindsdien heeft hij deelgenomen aan verschillende producties: Desordances_5, Uirapurú, Soul Pait, Bird of Fire, Alma Malabar en Avalanche, waarmee hij over de hele wereld optrad. In 2010 begon hij hedendaagse dans te studeren aan het “Royal Professional Conservatory of Dance Mariemma” in Madrid, waar hij training kreeg in klassieke dans, graham, release, improvisatie, yoga, muziek, enz.
Van 2013 tot 2016 werkte hij in het gezelschap Sharon Fridman Projects in Mouvement, waar hij deelnam aan verschillende producties, als danser in het stuk Caída Libre en als vertolker van het duet Hasta Donde. In 2015 begon hij te werken met de Company KORSIA in het stuk Cul de Sac, met wie hij nog steeds samenwerkt. In 2018 begon hij te werken met Company Antonio Ruz in het stuk presente.. Als docent heeft hij dansworkshops “Contact” gegeven in verschillende landen zoals Duitsland, Italië, Israël en Singapore.
Als choreograaf ontwikkelde hij het stuk Lucero. Hij liet zich inspireren door traditionele folklore, literatuur, Spaanse geschiedenis, straattaal, enz.
Als docent onderzoekt hij hoe hij osteopathische technieken kan introduceren in danseducatie, wat de meest bruikbare acrobatische technieken zijn om aan te passen aan verschillende lichamen en condities, en danstheater. Meer specifiek hoe verschillende vaardigheden te ontwikkelen die ons toelaten een dramatische taal te creëren via het lichaam.

® Virginia Rota